.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزیری که باید 3 بار شام بخورد

جام جم آنلاین نوشت:

همه فکر می‌کنند وزیرخارجه بودن ، شغل راحت و با کلاسی است. وزیرخارجه می‌آید سوار هواپیما می‌شود به چند کشور سفر می‌کند مورد استقبال قرار می‌گیرد چند سخنرانی هم می‌کند و بعد برمی‌گردد. اما در سفری 3 روزه همراه با متکی وزیر امور خارجه به سودان ، جیبوتی و بحرین دریافتم که موضوع به گونه دیگری است.

وی درطول این سفر کمتر فرصتی برای استراحت داشت و دیدارهای مختلف او با مقامات عالی رتبه کشورها زمانی برای استراحت کردن برای او باقی نمی‌گذاشت. پس از دیدارهای متعددی که متکی با مقامات و رئیس‌جمهور سودان داشت بلافاصله پس از پروازی 2 ساعته وارد جیبوتی شد.

در سفر چند ساعته جیبوتی نیز وی علاوه بر دیدار با مقامات این کشور، از ساختمان جدید مجلس جیبوتی که از سوی یک شرکت ایرانی ساخته شده بود، بازدید کرد و به رستورانی رفت که توسط سرمایه‌گذاران ایرانی درجیبوتی افتتاح شده بود، پس از آن مجددا در سفری 2 ساعته راهی بحرین شد و در آنجا فعال ترین مقام نشست منامه بود.

او در یک روز فشرده کاری علاوه بر سخنرانی و کنفرانس خبری، دیدارهای متعددی با مقامات امنیتی کشورهای شرکت کننده در اجلاس و نیز مقامات ارشد بحرین داشت.

حساسیت ویژه وزیر امورخارجه در کنفرانس منامه جالب توجه بود. زمانی که در این کنفرانس به خلیج ع رب ی اشاره شد، متکی تاکید کرد که باید از نام خلیج فارس که در اسناد بین‌المللی بر آن تاکید شده است، استفاده کنند.

به نقل از همسر وزیرخارجه شنیده بودم که وی علاقه زیادی به خوردن نان و ماست دارد، ولی دلیل آن را نفهمیدم اما وقتی متکی در سفرش به بحرین به 3 مهمانی شام دعوت شد که آخرین آنها حضور در سفارت و دیدار با خانواده ‌های ایرانیان مقیم بحرین بود، دلیل آن را فهمیدم.

متکی در این دیدار گفت، در آخرین ملاقاتی که داشتم به میزبان خود گفتم شام، مهمان سفارت هستم و باید در سفارت هم شام بخورم. هر چند وزیر خارجه به هر حال وزیری است که باید بتواند 3 شام را در یک شب بخورد.

با همه این احوال، وزیر خارجه در طول سفر از احوال خبرنگاران غافل نمی‌شد و هر کجا سراغ آنان را می‌گرفت. وزیر امورخارجه به آنها گفت من درد شما را می‌فهم، زندگی ما به گونه‌ای است که از درون خودمان را می‌سوزاند و از بیرون مردم را، اما رمز زندگی رضایتمندی است و باید زندگی کوتاه را به گونه‌ای طی کرد که ازحاصل آن راضی باشیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.